Geoblog.pl    akleeberg    Podróże    New Zealand, Australia and SE Asia 2010    Gunung Mulu NP

Gunung Mulu NP

Malezja
Malezja, Gunung Mulu

Tą nockę, pomimo braku deszczu, też mieliśmy kiepską. Tym razem za sprawą przeróżnistych odgłosów wydawanych przez tysiące żyjątek na dworze i jakiś stworkach, które nieprzerwanie skakały po blaszanym dachu, tuż za naszym oknem. Dzisiaj wstaliśmy około 9. Zjedliśmy śniadanie i postanowiliśmy przejść się ścieżką, którą prowadzi spacer nocny. I nie zawiedliśmy się. Widzieliśmy całe mnustwo małych, kolorowych i ciekawych insektów, gąsienic, stonóg, żuczków i różnych rozmiarów mrówek. Co chwilą przelatywały nad naszymi głowami motyle różnych rozmiarów, od małych po duże, rozmiarów dłoni Andrzeja, w przeróżnych kolorach i odcieniach. W sumie byliśmy zadowoleni ze spacerku. Później poszliśmy na lunch i wróciliśmy do pokoju. Po południu postanowiliśmy przejść się zobaczyć jeszcze raz nietoperze wylatujące z jaskini Jelenia. Po drodze weszliśmy jeszcze do biura żeby zapisać się na jutro rano na wycieczkę do Clearwater Cave (jaskini Czystej Wody). Pani wpisała nas na listę i powiedziała, że zbiórka jest o 10.15. Jak doszliśmy na platformę, nietoperze już zaczęły wylatywać. Widoki dzisiaj były jeszcze lepsze niż w poniedziałek. Przelatujące nietoperze wydawały szum, jaki wydaje przepływający górski strumyk. Byliśmy usatysfakcjonowani z przedstawienia. Jak zaczęło się ściemniać wróciliśmy z powrotem do pokoju. Tradycyjnie o 22 zabrali nam prąd więc poszliśmy spać. Przynajmniej próbować. Dzisiaj też nie padało więc znowu było pełno innych hałasów. Już straciliśmy nadzieję na całonocny sen tutaj.